Magyar
Magyar
English
English
Kezdőlap
Előző Következő
PROGRAMNAPTÁR VERSENYZŐK PARTNEREK EXTRÁK HÍREK VIDEÓK FOTO BLOG
 
Legfrisseb hírek
2010.es közvetítés!
Bővebben »
MotoGP TV
Bővebben »
Team Toth - Valencia
Bővebben »
www.motogphirek.hu
Kiss Pál Tamást egy bokszban elkövetett hiba fosztotta meg a dobogótól
Bővebben »
Jerez, Warm Up: Marquez volt a húsz perces edzés legjobbja
Bővebben »
Jerez, Warm Up: Rabat a kvali után a bemelegítést is az első helyen fejezte be
Bővebben »
www.motogp.com hírek
?We will do our best to make our people proud of us?
Bővebben »
Marquez: the king of the crashers!
Bővebben »
PTT Thailand Grand Prix voted best of 2018
Bővebben »
 

  Partnereink: MAX-City, Team Toth Racing, BR Organisation, Motogp Hírek, MSI, Superzone.hu
Ponttáblázat
1. Jorge Lorenzo 333
2. Dani Pedrosa 228
3. Casey Stoner 205
4. Valentino Rossi 197
5. Andrea Dovizioso 179
6. Ben Spies 163
7. Nicky Hayden 152
8. Marco Simoncelli 102
9. Randy de Puneit 100
10. Marco Melandri 93
Partnerek
Hírlevél
Motoros teszt
3 in 1
Bővebben »
Vit(y)aminbomba
Bővebben »
Elkallódott tehetség
Bővebben »
 
 
KVÍZJÁTÉK
KVÍZJÁTÉK Bővebben »
Vit(y)aminbomba

Olyan ez a robesz, mint egy alma. Külsőre nem nagy szám, a benne rejlő sok-sok apróság adja meg az ízét. A Vity 50-es méretű robogó, amelyben azonban egy 125-ös erőforrás duruzsol. Röviden: megy, mint a golyó!

 

 Amikor először megláttam a Yamaha 2008-as tesztrobogó-palettáját, azonnal vágytam a kicsi és bohó Vityre. Megjelenésében a praktikum dominál, nem az esztétikum. A burkolatoktól az apró kapcsolókig minden minőségi anyagokból készült. Külön figyelemre méltó, hogy az illesztések a helyükön vannak, nincsenek fölösleges csavarok, kényes rések, ahová beszökhet az eső és amortizálódhat a gumitömítés. Akár egy elektromos borotva is eszünkbe juthat róla, annyira letisztult a megjelenése. A fülünk is ezt érzékelteti velünk: úgy zümmög a kütyü, mint egy akksis ventilátor.

Ami kivetnivaló van ezen a kis ékszeren, azok a tükrök. Sok motorgyártónak meggyűlik a baja ezzel a nélkülözhetetlen, városi forgalomban sokszor életmentő kellékkel. Nem terveztek még olyan dizájnos visszapillantót, amely optikailag hozzátenne a robogó megjelenéséhez – általában inkább ront az összhatáson. De a lényeg a használhatóság, hiszen nagy szükség van rá.


A Vity harctere a belváros, ezért nem kell sokat adni a szélvédelemre, lámpától lámpáig közlekedve fel sem tűnik a plexi hiánya. A kis kerekeknek köszönhetően jó alacsonyan ülünk a gépen, simán leér mindkét lábunk, emellett nagyon kis íven képes megfordulni a gép. Sokan csak röhögnek az 50 köbcentis apróságokon, mert képesek igen furcsa látványt nyújtani egy majd’ 2 méteres sofőrrel a hátukon. Mégis óriási ötletnek tartom a 125-ös erőforrás implantálását az 50-es vázba. A külső megjelenés csak máz, a gép valós énjéről hamar lehull a lepel.


Gondoljunk csak bele, hány, de hány olyan autó futkos az utakon, amelynél nincs összhangban a méret, a tárhely és a teljesítmény! Na, ennél a nyolcadliteres járgánynál teljes a harmónia minden téren. Annyira pozitívak voltak az első kilométerek utáni tapasztalataim, hogy komolyan fontolóra veszem egy saját példány beszerzését. Budapesttől 30 km-re lakom, és a Vityvel simán teljesítettem az autópályaszakaszt, 110 km/h-s csúcssebességre voltam képes, miközben 2 liter körüli átlagfogyasztást mértem. Félelmetes érték, főleg azt a tényt figyelembe véve, hogy szabályosan lógtam a gázon, direkt csak a két végállást használtam.


Néhány szót a testtartásról. Egy tízes skálán biztosan a maximális pontszámot adnám az üléspozícióra, hiszen még nem találkoztam olyan 50-es méretű robogóval, amelyen 180 centis magasságom ellenére könnyeden behajlított térdekkel – inkább nyújtott lábakkal – tudtam volna közlekedni. A kormánycsutkákat viszonylag alacsonyra helyezték, mégis kényelmes szögben ülünk a Vityn. A lábaink számára is korlátlan a szabadság, a nyújtottól a sportosan hajlított tartásig minden kivitelezhető. Még azt is ki merem jelenteni, hogy a nagy kerekű 125-ös robogókat is veri, olyan sokféleképpen foglalhatunk helyet a fedélzeten. Ráadásul annyira komfortos nyerget terveztek hozzá a hangvillások, hogy sofőr és utasa gond nélkül végigülhetne rajta egy előadást valamelyik autósmoziban. Kétszemélyes használatra is alkalmas, bár az utas lábtámasza eléggé apróra sikeredett, városon belüli személyszállításhoz azonban elfogadható.


Tárhely is van elegendő. Az első idom belső felén nyitott kesztyűtartót találunk, innen azonban könnyen kirázódhat a kulcs vagy a mobiltelefon, főleg a budapesti Egér úton végigmotorozva. Nyitott robogós sisakunkat gond nélkül elhelyezhetjük az ülés alatt, a zárt bukók közül azonban csak a kisebbeket képes elnyelni a csomagtartó. Amennyiben a batyud nagyobb, mint a kínálkozó férőhely, felkötheted a csomagtartóra, amely túllóg a robesz hátsó lámpája felett. Ötletes megoldásokat tehát kétségkívül találhatunk a Vityn. De az a legjobb az egészben, hogy a nem túl vonzó külsőért hatványozottan kárpótol a magával ragadó vezetési élmény.


Ez a csöppség úgy lő ki az álló kocsisorok közül minden erőlködés és késlekedés nélkül, hogy az már-már hihetetlen. A gázkar holtjátéka szinte egyenlő a nullával, egyértelműen szabályozható a teljesítmény-leadás. A 180 mm-es első illetve a 110 mm-es hátsó fék jól adagolható, és kellő lassulásra bírja a majdnem 9 paci által hajtott masinát. A Vity sokkal többre hivatott, mint némely nagyobb testű 125-ös társa. Elcsépelt mondat, de mit tegyek, ez a helyzet: egyszerű, ám nagyszerű.






Ezek után már nem is hiányzik a high-tech a műszerfalról. Bőven elég a sebességet és az üzemanyagszintet szemmel tartanunk, a többi csak elvonja a figyelmünket a robogózásról. A két analóg óra semmivel sem csúfabb, mint a manapság divatos digitális kijelzők.


Szóval hiába villognak a sportkocsikban az ifjú titánok, a Yamaha Vityvel te vonzod magadra a tekinteteket. Minden áll körülötted, csak te haladsz egy fantasztikus, takarékos és kompakt motorizált járművel. A Vity nem vittyel!



Technikai adatok Yamaha Vity 125

 

 

Blokk

 

Motortípus:

Négyütemű, egyhengeres, léghűtéses, SOHC

 

Hengerűrtartalom:

125 cmł

 

Teljesítmény:

6,4 kW (8,7 LE) 7500 ford./percnél

 

Forgatónyomaték:

9,2 Nm 6000 ford./percnél

 

Furat x löket:

51,5 x 60 mm

 

Váltórendszer:

Fokozatmentes automata

 

 

 

Váz

 

 

Váz:

Acél csőváz

 

Futómű első:

Hagyományos teleszkópok, 80 mm rugóút

 

Futómű hátsó:

Blokkal egybeépített lengőkar, rugóstag, 65 mm rugóút

 

Fékek első / hátsó:

180 mm-es tárcsa / 110 mm-es dob

 

Gumiabroncs mérete első hátsó:

100/90-10 / 100/90-10

 

Tengelytáv:

1250 mm

 

Szabadmagasság:

95 mm

 

Ülésmagasság:

730 mm

 

Száraztömeg:

106 kg

 

Üzemanyagtank kapacitása:

5,5 l

 

Ár:

545 000 Ft

 

Forgalmazza:

Yamaha Motor Hungária Kft.


Nyomtatható változat Küldje el a cikket ismerősének Ugrás a lap tetejére
Beállítás kezdőlapként | Hozzáadás a kedvencekhez | Ajánlás e-mailben | Szerzői jogok
Copyright © 2008. MotogpTV.hu - Minden jog fenntartva..
www.ysolutions.hu